söndag 30 mars 2008

Bad,Schlagerdisco och sjukling...

I onsdagsmorse åkte Hilda, jag, Mira och Tim till Jönköping för att bo på hotell och besöka Rosenlundsbadet. Vi hade det alla tiders på detta roliga badhushttp://www2.jonkoping.se/fritid/rosenlundsbadet/index.htm vi badade ca 7 timmar på onsdagen och ca 5 timmar på tosdagen innan vi packade ihop och for hem igen, gissa om vi var rena efteråt;-) Hildas favorit i badet var vågmaskinen, det var verkligen härligt att kasta sig i superstora vågor:-) Vi fick oss ett gott skratt vid ett tillfälle. Vi stog i kön till vattenrutchkanan, en mormor stog före mig och skulle hjälpa sitt lilla barnbarn(ca 3-4 år)att sätta på simglasögon, det krånglade lite så hon sa till mig att jag kunde åka före. Jag kastade mig i kanan och svischade fram i en otrolig fart... När jag närmade mig utloppet så stog det en farbror med utsträckta armar mitt i vägen!!! Gubben hade ju väntat på sitt barnbarn för att ta emot henne men istället kom en valross i full sula:-) Han kastade sig åt sidan och jag kunde plumsa i bassängen... Hans min när han fick syn på "lilla" mig var oslagbar... Ha ha!


Hilda har fyllt år! Tänk att min lilla tös är tio år:-) Vi firade henne på morgonen med frukost på sängen och vacker sång;-) Pappa Tomas och vi hade lagt ihop till en egen mobiltelefon till Hilda, gissa om hon blev glad:-) Moster Sophia hade skickat upp två fina toppar, de fick hon också på morgonen. På kvällen hade Hilda schlagerdisco för hela klassen samt några kusiner och vänner utanför skolan, det var jätte lyckat! Alla barnen var så fina och uppklädda och partystämningen var på topp!!! Valter sov över hos farmor i Kinna, kusinerna från Ödenäs sov över hos oss efter discot.

På lördagen vaknade Hilda och kände sig risig... hon har ont i halsen och senare på kvällen fick hon lite feber. Vilken tur att det inte kom på hennes födelsdag ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att diskot blev så lyckat!
HERREGUD vad jag skrattade åt lilla dig som åkte i farfars famn!:-D:-D:-D Skulle ge vad som helst för att se det!:-D:-D:-D:-D

Anonym sa...

haha! jag skrattar så jag gråter! kan verkligen se mannens min framför mig, stackarn! ;)