lördag 3 januari 2009

Tack och lov för trolltider....

Nu har vi snart legat utslagna en vecka... Jag är såå himla glad att vi beställde SVT julkalender från 1979 "Trolltider" till barnen i julklapp! Den har varit på nästan hela veckan. Eftersom det är ett sådant toppenbarnprogram så har jag inte haft minsta dåligt samvete för att barnen har legat klistrade framför tven...I skrivandes stund sitter jag på jobbet. Hilda är hos pappa Tomas. Valter och Niklas gick och lade sig när jag steg upp, strax efter 20:00... Nu hoppas jag att vi snart blir friska igen för fy tusan vad tråkigt det är att vara sjuk:-(
Vi trodde allt att Valter var på väg att bli bra eftersom han var feberfri torsdag och hela dagen på fredagen men icke då, på kvällen fick han hög feber igen... suck!
Nä! Nu ska jag inte vara så negativ... jag har allt lite småsaker att glädjas åt:-)
¤Mammas flytt, det ska bli spännande! Jag tror att det blir kanonmysigt i nya lägenheten.
¤My Dog mässan i Göteborg på tisdag... OM jag orkar;-)
¤Ridning igen på torsdag... det känns som evigheter sedan...
Ha det bra... Tjing/ L

6 kommentarer:

Saint Cox sa...

Trolltider var länge sedan man såg... det är inte skoj att vara sjuk, än mindre en längre tid... hoppas ni kryar på er snabbt!!!

Cilla sa...

Hoppsan, det där skulle ju varit från mej, jag sitter vid mammas dator...
/Cilla

Anonym sa...

ÅÅ trolltider är bäst! vi fick det typ förra året i julklapp och vi är inte så små barn längre...

Anonym sa...

Krya på er, mina barn har älskat alla julkalendrar. Ronny och Julia minns jag de tittade på väldigt mycket-och greveholm. Har ni aldrig ärenden till staden??? Lite bus skulle vara kul.

Anonym sa...

Vilka underbara julbilder! Det var ett tag sedan jag var på bloggbesök hos dig så jag hade många roliga och fina inlägg att läsa igenom! Vad jobbigt med allt fågelbajs på bilen! Stackare :-(

Vad söt Valter är när han sitter bredvid tomten och ser lite avvaktande ut. Var fick ni tag på Sportacusfigurerna?

Tack för din kommentar idag på min blogg. Ja, det är ett elände. Ibland känns det hopplöst, men jag ska nog ta mig igenom detta också.

Kramar
Johanna

Anonym sa...

Trolltider är bra! Tog du på dig strumpbyxor på huvudet och fixade till en stjärna så du kunde vara Dorabell (eller vad hon nu hette?) ;-)

Krya på er!