söndag 7 februari 2010

Helvetes jävla skit fan...

... Det var ett urval av alla fula ord jag kan. Jag bar måste få skrika av mig lite. Livet är grymt och orättvist. Varför händer det en massa hemskheter ute i världen? Jag tänker på fruktansvärda olyckor som tex Tsunamin, Haiti eller Estonia. Varför drabbas barn av sjukdomar så de dör alldeles för tidigt? Vad är det för mening med hemskheter?
Varför fick Niklas hjärtproblem innan han var ens 40 år? Nu mår han okej med det, medicinen han har fungerar bra men visst är man orolig att något ska hända igen... Det får vi leva med.
Just nu tänker vi jättemycket och oroar oss för Niklas mamma. I fredagskväll fann vi henne i hennes hem. Hon har fått en stroke (blodpropp i hjärnan) Så jävla hemskt! Hon fyller 64 år på tisdag. Hon skulle gå i pension ett år tidigare och såg fram emot att vara ledig och njuta. Nu ligger hon på lasarettet och kan inte prata, hon är förlamad på höger sida.
Det är verkligen 1000 tankar nu... Ingrid är ändå "ung" och envis, hon har god fysik och har tränat mycket på "Friskis" så vi hoppas och tror att hon kommer kämpa. Det är bara så orättvist och hemskt... VARFÖR??? Livet är så otroligt skört! Ta hand om varann. Kramar från mig!

2 kommentarer:

Åza sa...

Ja,visst är livet orättvist ibland...Varför??vem bestämmer? ödet??
Man får sej verkligen en tankeställare,det gäller att leva här och nu...Hoppas att svärmor kryar på sej!!
Kram på dej!!

Ellinor sa...

Vad ledsamt för er =( Hoppas att vänder och att hon kommer att kunna träna upp sig. Det kan ju ta lång tid men ofta går det väldigt bra! Skickar massor av uppmuntringskramar till er alla.