torsdag 24 februari 2011

Valter och jag drog ut på äventyr...

Japp! I tisdags åkte vi till Halmstad och mötte upp Sophia och Viggo :-) Vi trodde nästan inte att det skulle bli någon resa för att Viggo var sjuk på måndagen MEN på tisdagmorgon ringde syrran och sa att Viggo var feberfri och pigg som en mört. Tjo hoo vad glada Valter och jag blev för vi hade verkligen sett fram emot lite hotellmys och badbus. Vi checkade in på hotell Hallandia på eftermiddagen. När vi packat upp och "landat" lite så gick vi ut en sväng på stan.. Vi hittade ett charmigt fik med en massa godsaker... Det var ett jättegammalt hus. Golvet lutade och väggarna var sneda. På kvällen åt vi gott i hotellets restaurang sen myste vi på rummet... Kan ni tänka er, vi hittade lite rödvin ;-) Skål!!!
Två goa kusingrabbar borstar sina tänder... snart skulle vi iväg till badhuset :-)

Tyvärr var lekdelen på badet stängt, det var någon pump som pajat. Vi fick roa oss bäst vi kunde i den lilla varma bassängen ist. Killarna lekte med sådana där frigolit-flytgrejer och vi hade en kul stund trots att det inte blev som vi tänkt. Efter badet åt vi på MC Donalds och sedan kramade vi om varann och styrde åt varsitt håll med varsin trött och go son <3>
Hemma hade det varit lugnt och skönt. Niklas och Hilda hade köpt pizza och haft det gott. Vi väntar på besked från Sahlgrenska om Niklas nästa operation... Hoppas det blir snart.
Just det! Jag kan ju meddela att jag fick inget extrajobb på Landvetter :( Jäkla skit, jag ville verkligen det.. ja, ja jag får hålla näsan framme om de annonserar igen. Men en lite kul och spännande grej kan jag berätta... Jag är invald i Marks ridklubbs styrelse :-) Ledamot ska jag vara.. Vet inte så mycket men ser det som en kul grej och en utmaning. Det är en spännade tid framför oss. Ridklubben har ju haft arrendatorer innan som drivit ridskolan men till hösten ska ridskolan driva ridskolan själv :-) En ny manege står klar i vår och den är sååå fin, det kommer bli en fröjd att få rida där inne. Ja, det blir spännande att se hur allt utvecklar sig!
Tjing tjing på er!!!



Inga kommentarer: