torsdag 14 augusti 2008

Jag har börjat rida igen!!!!

Japp! å det känns såå härligt! Förra veckan var jag på ridskolan och "arbetade" med ett gäng från omsorgs förvaltningen i kommunen. Det har ärligt talat varit med blandade känslor jag jobbat där, visst är det underbart att få vistas i den miljön men även lite plågsamt att inte få vara närmre hästarna, jag blir ju såå ridsugen!
Jag pratade lite med Niklas som driver klubben och sa att jag skulle nog vilja komma igång med ridningen igen, han sa att det fanns platser kvar i en vuxengrupp på torsdagar.
Idag har jag ridit min första lektion på väldigt många år. Det kändes vill jag lova, ha ha! Jag lär ha en grym träningsvärk efter detta pass. Jag fick rida en underbar häst som heter T-bar. Han är en halvblodskorsning född-02.

Jag var jättenervös innan i dag men så fort jag kom upp i sadeln så släppte det och jag bara njöt... visst är jag "rostig" och ovan men trots det så var det superkul! Jag längtar redan till nästa torsdag!

Inga kommentarer: