tisdag 9 december 2008

Jag har redan fått mina julklappar...

I söndags anordnade ridskolan en kurs. Det var två ridpass och fika och det ville jag gärna vara med på. Smart som jag är så kom jag på att det är ju en perfekt julklapp:-) Det var jätteroligt och lärorikt. Jag hade önskat att få denna härliga kuse och det fick jag*lycklig* Gipsy är en supertrevlig häst att rida och pyssla med, men shit vad stor han är! 167 cm i mankhöjd... det är tur att det står en pall i ridhuset så kan kommer upp:-) Ett sånt här höftbälte har jag trånat efter ett tag och igår slog jag till och köpte ett. Även detta får bli en julklapp faktiskt. Det är väl bra när man får det man vill ha:-) Jag hade ju kunnat slå in det och väntat att pröva det men jag var så ivrig att traska ut i ösregnet med jyckarna fasthakade och att kunna promenera bekvämt med armarna fria. Det var superskönt! Vilken uppfinning:-)
Ha det bra i julestöket... Tjing!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Attans, jag skulle varit snabbare, ska sälja mitt exakt sådant bälte och hade tänkt lägga upp det på dalmatinerforumet... jaja får hoppas nån annan vill ha det...

Kul med din ridjulklapp! men tycker inte hästen var så stor :P vår ena häst är minst 175 cm i manken och den lilla av våra hästar är ca 165 :)

Sarah sa...

woho! snygga vi ska va tillsammans med våra bälten Lotta! :)
såg en tanta med en sån knappt under armhålan.. snacka om att skada ryggen! :O så se till att du har den på rätt sätt.. julpuss från oss!