söndag 30 november 2008

Jul, jul strålande jul...

... och som vanligt är det ett himla stök att rota fram adventsstakarna, stjärnorna och få alla lampor att lysa. Är det bara mina grejer som ska envisas med att krångla? I år fick jag nog att ens försöka fixa stakarna till vardagsrummet(nu var det även glappkontakt i skiten) Vi åkte och köpte nya istället:-) Mormor broderade en jättefin adventskalender åt Hilda för några år sedan och det är ju såklart en superlycka att få öppna ett litet paket varje morgon i 24 dagar... men inte lika superkul för mig att hitta 24 små paket att slå in! Jag måste erkänna att jag medvetet "glömt" bort denna bonad i några år... Detta år kom samvetet ikapp mig så den 1/12 hängde det 48 små paket på kalendern och barnen är såå glada må ni tro:-)
Valter och jag var i tygaffären och jag lät honom välja julgardiner och visst blev det fint?!
Niklas har satt fart i köket med att spackla väggar och måla taket så snart är det helt klart*jippie* Om ni visste hur glad jag är för mitt nya kök:-) Det är otroligt lättjobbat numer och diskmaskinen är en superdupermaskin!







1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det roligt med en presentkalender. Jag hängde alltid barnens i hallen så de var tvungna att gå upp ordentligt, ingen konst att väcka barnen i december med andra ord!Nu som fattig student och med tonårspretantioner så får ungdomarna nöja sig med en julpåse som tomten lägger present i en gång på helgen, Det är bra det med. Vad fint köket blir Lotta!!!