söndag 23 november 2008

... Muffinsbak och pyssliga killar...

Jaha! Då var denna helg snart över, vi har jobbat i helgen båda två. Igår kväll kom Niklas hem precis lagom till jag skulle iväg, han hade inte ens behövt stänga av bilen. Det kan nog se ganska märkligt ut utåt för folk som inte vet hur vi jobbar då vi ofta är hemma på dagarna. När "vanligt" folk firar helg då jobbar ju vi typ... När man har barn och djur så känner jag att det är alldeles toppen att ha lite konstiga arbetstider för vi har ju faktiskt mycket ledig tid hemma på dagarna. Idag bjöd vi hem Niklas pappa och hans sambo på fika. Hilda ville gärna baka något så efter en stunds funderande bestämde hon sig för att baka muffins. Tyvärr blev några lite brända för jag råkade nog missa tiden med nån minut(jag är inte van med ugnen än, den är ju så känslig liksom) Men många blev goda som tur var:-)
En glad gosse...

Igår var Valters polare Albert här! Först var de ute och åkte pulka på den lilla snön som finns, sen kom de in och ritade. Bägge grabbarna är riktiga konstnärer må ni tro, de ritar alla möjliga och omöjliga ting!
På söndagskvällen efter all fika tog Hilda och jag på oss rejält med kläder och gick ut på en skön promenad med hundarna. Jag måste komma ihåg att ta med kameran någon dag för det ser verkligen härligt ut när min lilla tös går med stora Silver:-)

Jag måste faktiskt länka till en superfin låt som jag bara älskar... lyssna och njut!
Ha en bra vecka vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina mysiga bilder!

Fantastisk sång!!! Den hade jag inte hört förut. Tack för en ny favorit!

Kramar
Johanna