onsdag 29 april 2009

Får jag lov att presentera vår sommarbostad...

Här har ni "Bjölle" ! Det är en norsktillverkad husvagn. Den heter Bjölseth 500 de luxe... och lyxig är den minsann, den har finfina gardiner med fransar på, ha ha

Vi har letat ihärdigt på www.blocket.se i flera veckor, faktiskt flera ggr/dag. I lördags vid middagstid såg jag att denna vagn hade kommit ut vid tiotiden på morgonen, i Svaneholm!!!! Vi hade räknat med att få åka upp till 20 mil kanske för att titta på objekt men nu snackade vi en kvart med bil hemifrån, perfekt! Jag kastade mig på telefonen och fick veta att det var ett annat par som var på väg... Jag sa att vi var väldigt intresserade OM de inte köpte den. Men varför skulle de inte slå till? Liknade vagnar eller en faktiskt exakt likadan med samma år på nacken begär de 40000 på en annons på blocket... Jag ringde igen senare på kvällen, mest för att slå denna vagn ur tankarna men fick veta att paret som hade tänkt komma hade fått förhinder!!! Wow! I söndags åkte vi alltså till Svaneholm och slog till... Det var inte så mycket att bråka om, den ser helt okej ut, verkar fräsch för sin ålder och är väldigt välskött invändigt:-) Möbleringen är precis så som vi vill, med barnkammare i ena änden. Lite läskigt känns det innan vi besiktigat den men va tusan... det kan väl inte vara såå eländigt om det är något, då borde väl vi märkt det? Den kändes jättebra att dra hem.. axeln var ju inte av liksom;-) Ja ja... det återstår att se när vi haft den på service och besiktning, det är ju skönt att vi bara gett 19500 spänn om vi nu skulle vara grundlurade;-) Oj oj.. vad jag babblar.. Här är lite bilder på vår EGNA vagn! Såå skönt att slippa hyra... Tjing tjing på er!

Ljus och fin inredning.. inte så mycket "bastukänsla" ...

Barnkammare med vikdörr längst bak... överslaf som går att fälla undan dagtid...







Den är jättevälvårdad invändigt! Vad tycks om de snygga tandborstmuggarna? Valter har redan valt en mugg till sin nya tandborste...


Tyvärr fanns det inte med någon portapotti. En ny kostar ca 1400:- men listig som jag är hittade jag en fullt fungerande på superduperblocket:-) Den kostade 150 spänn! Rengjord och desificerad så den är redo att användas... mycket smart uppfinning! Vem vill ut och sätta sig på cykel till toa på natten liksom? ;-)

Dagens "loppisfynd"... allt på bordet för 150 spänn :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar oxå blocket, hittat massa kul saker där.. Men vilken grym husvagn. Fast jag hade önskat en närbild påfransgardinerna ;) såna har alltid varit min dröm... hihi..

Vi funderar oxå på husvagns/busbilssemester i sommar.
Måste bara hitta någonstans där det e billigt o bra.

Jättefin!!

ha det gott!!
kram
anki // pluttis

lotta sa...

Anki- Om du klickar på bilderna så förstoras dem... På så vis får du se de exklusiva detaljerna i närbild;-) Superfiffigt:-)

emelie sa...

grattis! rosa och fransar kan ju bara inte bli fel! hihi!

Ellinor sa...

Åh vad roligt, Det är buskul att köpa grejer och packa sin lilla vagn. Våran är ju från samma tid, murrig och mysig. Tycker man ska bevara orginalkänslan så när jag klädde om alla dynor blev det i bruna toner (praktiskt med barn och hund dessutom). Det är tom roligt att skura vagnen varje år. Vart går premiärturen då??

Strega & Dixie sa...

Grattis till nyinköpet!
Det är så skönt att ha en EGEN sovlåda, med egna kaffemuggar i! :)
Vi köpte vår för en dryg månad sen så vi blir fler om gör vägarna osäkra i sommar! ;)

Anonym sa...

Den ser jättefin ut. Roligt!

Sophia sa...

Härinne var det vårfina färger! :) Det verkar vara "ment to bee" att ni skulle ha den där husvagnen! ;)

Cilla sa...

Grattis grattis, ja den såg väldigt fräsch ut! HOppas ni får många roliga mil i den nu!

Åsa sa...

Å,Jättefräsch och fin..Pricken över i är trots allt de rosa gardinerna..(du känner väl mej..*ler
Imorgon går vi på helgpasset..visst?? Ha det toppen! Kram