tisdag 5 maj 2009

En makalös manick och lite husvagnstillbehör...

... Niklas har fått hem en liten konstig apparat. Läkarna vill ha EKG-kontroll morgon och kväll i två veckor och för att slippa åka till sjukhuset stup i ett eller vara inlagd så har han fått hem en liten dosa så han kan ta ett eget EKG... visst låter det skumt? Det är det oxå;-) Han håller med tummarna på apparaten i några sekunder sedan ringer han upp ett telefonnr från sin mobil och följer instruktioner som en dam läser upp... sedan trycker han på en "sänd-knapp" på dosan och vips, så registreras hans värden på sjukhuset! Otroligt tycker vi:-) Jag brukar vara en riktig bakåtsträvare när det kommer nya konstiga saker.. tänk bara vad fånigt det var att ha en mobiltelefon, det skulle jag aaaldrig ha! Ha ha... nu är det min bästis! Den här manicken tycker jag dock bara är positiv... den underlättar vardagen för Niklas.. och mig;-)
Såhär ser dosan ut...
http://www.zenicor.com/

Annars då! Igår cyklade Hilda, jag och Judith ner till byn för att lämna in min deklaration... att jag ALLTID är i sista stund, likadant varje år! Niklas deklaration fixade vi på internet med STOR hjälp av min smarta syster.. Tack! Jag var helt tom i knoppen efter pärsen vid datan så det var riktigt skönt att cykla en sväng:-) Jag måste träna mer på att cykla med Judith för hon är ganska orolig i början.... drar utåt liksom och det kan inte vara nyttigt, jag tänker på snedbelastning osv... På hemväg när hon var lite trött slappnade hon av och joggade, rakt sådär behagligt vid sidan.. redig tös:-)
Idag åkte Linnea, Albert, jag och Valter ner till Ikea en sväng... Det är så roligt för grabbarna att få leka i "bollrummet" :-) Vi vuxna fick en liten stund att gå och småshoppa lite.. Jag inhandlade lite pinaler till husvagnen såklart! För att nämna några grejer: 2kg pulverbrandsläckare, saxar, sil, värmeljuslyktor(i rosa för att matcha gardinerna) förvaringshyllor att hänga i garderoben m,m När vi hämtade killarna var vi sugna på lite mat. Jag älskar Ikeas restaurang, bra meny, fräsch sallad och billigt:-)

Eftermiddagen tillbringades i trädgården... Jag orkar inte med att ens försöka hålla ogräset borta från rabatterna och att jag skulle få ett ryck att plantera något i dem är lika uteslutet som att jag kommer åka till månen.. Så! bort med rabatter och så i gräs istället... Det kommer bli snyggare och bli mer lättskött:-)
Det blidde inga bilder idag men så kan det vara ibland.. ta hand om er! kram Lotta

4 kommentarer:

Cilla sa...

Det var en häftig apparat. Aldrig sett den förut... skönt att den kan underlätta för er varjefall!

Smarta syrran ;) ;) ;) sa...

Smart apparat det där! Skönt att få ordentlig koll på hjärtat! :)

Och sedan massor av (bariga) vuxenpoäng för inköpet av brandsläckaren! Mycket klokt och smart!

Ellinor sa...

Så fiffig teknik det finns, håller tummarna att allt är bra med hjärtat. Visst är det kul att handla till vagnen. Bästa tipset är att ha många dörrmattor om det regnar, det blir fort lerigt och vått då är det gott att kunna byta lite. Nu ska det bli kul att tåga med Hilda, hälsa tösen från mig!

Sarah sa...

en makalös manick.. kan bara tänka på den här! :D
http://www.youtube.com/watch?v=NuT1cp_vpFk