söndag 17 maj 2009

Valter har fyllt 5 år!

I onsdags fyllde Valter år. Tidigt på morgonen väckte vi honom med vår *harkel* fina sångstämma:-) Valter blev såklart jätteglad och var inte sen att öppna sina paket i sängen...




När kom ner till köket sa jag att det var fint väder ute. Valter slängde en snabb blick ut och höll väl inte riktigt med, det var ju lite mulet... "Jodå" sa jag. "kolla vid gungorna vad fint väder det är" Valter tittade ut och fick syn på en stor studsmatta... Vilken lycka!!!








... Det är ju inte bara barnen som gillar att hoppa, även jag tycker att det är superkul:-) Vi ska nog köpa till ett sånt där skyddsnät, det är ju lätt hänt att man hoppar utanför, det har jag redan gjort men som tur var så slog jag mig inte...





På eftermiddagen hade vi lite kalas, då kom farmor, farfar och Anita, Torbjörn, Lena och lilla kusinen Hanna:-)
Hilda är verkligen duktig och gosig med småbarn även om denna bilden tycks tala om något annat;-)








Valter ville gärna hålla i Hanna med...




Hilda har varit ute på äventyr! I fredags gick vi upp riktigt i ottan för att jag skulle köra Hilda till tågstationen i Borås. Strax innan 07:00 mötte vi upp Ellen (Ellen har vi lärt känna genom Dalmatinerforumet) och Hilda fick ha följe med henne och hennes kompis till Växjö där de pluggar... Hilda fick alltså ett bonusdygn med favoritgrabben Viggo och hans föräldrar:-) vid lunchtid på lördagen kom sophia, hilda och Viggo upp till oss för att fira Valter(Stefan fick stanna hemma och snickra på garaget) Mormor kom ner med tåg från Borås.
Ah lycka!!! Ännu mer paket att öppna...



Hilda och mormor...


Valter fick denna coola cykelhjälm av mormor...


Tårtdax!




Judith blev trött av allt ståhej... hon slocknade på mattan under bordet;-)






Myskillar...










4 kommentarer:

Sarah sa...

hehe..skön bild på Hilda, Valter å en enormt ledsen Hanna ;)

Cilla sa...

Vilken rolig födelsedag Valter verkar haft!!! Härliga bilder!

jenny & lego sa...

härlig födelsedag för valter! jag är riktigt avundsjuk på studsmattan - en sån hade jag velat ha! grattis i efterskott!

Ellinor sa...

Grattis till den coolaste killen i Mark (och lite till) ;-))