söndag 24 maj 2009

Hoppsan! Bloggen är uppdaterad... Jag är verkligen bra på att inte blogga;-)

... Här kommer några bildbevis på att vår studsmatta används flitigt av hela familjen, Judith tycker det är riktigt spännande:-)

Den 21/5(Kristi himmelsfärdsdag) var det "gökotta" i Salgutsered(hur kan man döpa en liten ort så tro?) Hur som helst, det var hos Niklas mammas kusin i år, de bodde jättefint bland ängar och skog. Vi hade med oss vovvarna och det var såå härligt att promenera några km i morgonsolen. Torbjörn(Niklas bror) med familj kom också, lilla Hanna hade fullt upp att sitta i sin vagn och spana läget.






Annars då?! Det händer en massa och jag får aldrig tid eller ork att sätta mig att skriva, det är alltid något som ska göras. Nu skriver jag lite mitt i städningen;-) Niklas läkare har ringt och EKG-resultaten var fina så äntligen kan han sluta äta Waran! Underbart:-) Det är ju skönt med så lite läkemedel som möjligt.
I onsdags åkte jag, min kompis Linneá och våra grabbar in till Göteborg för att strosa lite. Valter är ju mest i skogen så jag tänkte att det kan vara skoj för honom att uppleva en storstad;-) Rulltrappan inne på H&M var ju väldigt spännande, han var så ivrig att han snubblade och föll... Han slog några kullerbyttor och blev såklart ganska skraj men som tur var så blev det bara några små skrapsår. Vi åt god Lunch och fikade på uteservering. Vi vuxna fikade med varsitt glas vin och det var alldeles underbart att sitta där i solen och spana på folk. En jättemysig dag!
På torsdagsmorgonen var jag med på hoppträning på ridskolan. Jag fick hoppa en liten kuse som heter Atleet, jag har bara ridit honom en gång tidigare men det gick riktigt bra. Han var jättekul att hoppa med:-) På torsdagskvällen åkte jag, min kompis Nettan, Hilda och hennes vän Rebecka intill operan för att se en musikalgrej som hette "Romeo & Julia" Det var en modern uppsättning av den gamla shakespearepjäsen... Riktigt bra!!! En härlig kväll som tyvärr slutade skittrist för att jag och Hilda bråkade när vi kommit hem:-( Det är bannemig inte lätt att ha en dotter som börjar bli stor... Jag tycker att vi bråkar mer än vi är sams just nu, jag hoppas att det vänder snart för det är verkligen skitjobbigt för oss båda och alla stackare som befinner sig i närheten av oss.
I igår blev äntligen vår husvagn klar! Vi hade ju lämnat in den på service och det känns kanonbra att den är genomkollad och gasoltestad... Nu är det bara att rulla ut på vägarna:-)
Nu väntar lite städ och tvätt... När jag grejat klart ska vi nog fixa några goa mackor och ta oss till sjön med vovvarna, de är varma i detta väder... Vem vet, jag och Valter kanske också doppar tårna i vattnet:-) (Hilda är hos sin pappa och Niklas jobbar) Ha det bra och njut i solen!



3 kommentarer:

Ellinor sa...

Vad roligt det är när du får lite tid för bloggen. Jag vet hur det är med flickor i diverse åldrar och jag "peppar peppar" tyckte nog att barnen var värst i åldern som Hilda är i nu, tonåren förstår åtminstone jag på ett annat sätt. Det går över Lotta. Men jag vet hur jobbigt det är och hur ledsen man blir, mest på sig själv. Vad härligt att Niklas mår bra och att vagnen snart rullar på vägarna. Hoppas vi kunde få till en träff snart. Kram!!

jenny & lego sa...

vad härligt med studsmatta! men ännu härligare att niklas mår så bra - det måste vara jätteskönt! kram till er!

Cilla sa...

Hoppas att ni tar det lugnt på studsmattan - inga brutna ben eller armar bara tack! Skönt att hjärtresultaten är bra igen!!! Ha det gott
Kram