söndag 8 november 2009

Katten curry har flyttat in...

Japp! för några dagar sedan flyttade en liten röd katt in hos oss. Vi hoppas att Curry ska jaga bort mössen vi hör i väggarna i huset... Finns något äckligare än att ha möss inne? Bläää... Jag kommer även låta curry få vara i mitt sovrum ute i garaget ibland, liksom få det att lukta katt där för förra veckan hittade jag musskit på huvudkudden!!!!!! Niklas har ju varit allergisk mot katter så vi får innerligt hålla tummarna att han inte blir dålig... Vi ska försöka se till att Curry vistas MYCKET ute ;-) Visst är han söt?! Jag hade gärna döpt honom till Göte. Det hade passat sött ihop med hundens namn, men men barnen fick bestämma :-) Vad säger Judith om Curry då? Jo, jycken är väldigt nyfiken, spänd och stressad... Curry bor mest i Hildas rum nu i början men är nere stundtals för att träffa Judith. Curry skjuter rygg, morrar och fräser i högan sky... Det låter kanske som de aldrig kommer bli vänner men jag tror att det lugnar sig och att de vänjer sig vid varann ;-)Idag har valter kört lite på backabanan. Han är verkligen jätteduktig! Jag hittade ett gammalt foto... Här är han ca 3½ år... Otroligt att han började köra i den åldern :-)

Nu har han växt till sig... Riktiga crosskläder med skydd och en tuffare cross :-)
Annars har det varit farsdag idag... Jag har ju ingen far att fira men mina barn har varsin superpappa och det ville vi fira! Valter sprang och hämtade sitt paket till pappa direkt när han vaknade så det fick Niklas öppna det i sängen. Hildas pappa kom lagom till middagen så han stannade och åt med oss. Han fick sitt paket efter maten. varsin tröja fick de :-)
Det är söndagkväll och jag sitter på jobbet nu.... Det var inte kul att åka hit ikväll. Jag ville stanna hemma och mysa i soffan... Antingen jobbar Niklas kväll eller så jobbar jag :-( Visst, vi behöver nästan aldrig fixa barnvakt men hur kul är det då? Bläääää... Nä! Nu ska jag sluta gnälla! I morgon kommer min mamma ner och ska sova över, det ska bli kul! sedan är det ju ridning i morgonkväll och det ser jag fram emot :-)

1 kommentar:

Åza sa...

Oj vad tiden rinner iväg,minns ju när vi var på semester att nicklas skickade film från backabanan och en liten,liten Valter som tyckte det var så kul!!
Vilken liten jättesöt ny familjemedlem ni skaffat :)
Ha det toppen! Kram