fredag 14 januari 2011

Tråkigt som fan men ändå bra...

Hej! Ännu en skitdag här... Ingen kul blogg just nu men men... Det ska bli bättre, det ska vi se till ;-) När jag vaknade idag efter att ha jobbat natt så mötte jag en trött, orolig och uppgiven Niklas :( Han är så jäkla trött på att må skit mer eller mindre hela tiden, natt som dag! Vi pratade lite och jag ringde ner till Skene lasarett. Fick prata med en jättetrevlig sköterska som tyckte det lät urjobbigt så som Niklas verkar må ska man inte behöva ha det! Hon rådde oss att åka in till Borås. Hon ringde dessutom själv dit och förklarade läget så när vi kom in på akuten så slapp vi vänta... Skönt!!! Ekg togs och "typiskt" nog så verkade hjärtat sköta sig precis då... Läkaren hörde vad vi hade att säga och tyckte ändå att det vore bra att han var kvar så att de kunde ha honom uppkopplad med ekg under en längre tid. Vi tyckte det lät bra och vi är lättade att det händer något... Vi ska till hjärtläkaren nästa vecka för en utvärdering av operationen han gjorde i nov-10 och det kan ju vara bra att ha detta ekg-resultatet med då.
Valter och jag ringde honom innan och sa godnatt. Han hade det så bra man kan ha det i en sjukhusbädd och var glad att höra Valters röst :-) Valter är så redig.. Det är klart att han är orolig och undrar om hans pappa blir frisk.. men han tar detta jättebra och förstår läget. Älskade unge!!! Hildas pappa hämtade Valter från fritids idag.. Han ringde och sa att de skulle till badhuset:-) Han verkligen en klippa i allt som händer... Valter tycker så mycket om honom och det är aldrig svårt att fråga om hjälp... Skönt att vi alla kan hjälpas åt när det är som det är! Nu ska jag snart hoppa i säng brevid min lille gosse och hoppas att morgondagen blir till det bättre. Prickvovven Judith har en kompis här i natt.. Det är Miras lille tax Molle som slaggar över.. Härligt med lite bus och stoj i kåken :-) Ta hand om varann... Kram / Lotta

Inga kommentarer: