fredag 13 februari 2009

Sportlov...

Snacka om att blåsa liv i bloggen! Bäst att passa på när jag har ångan uppe;-) Jag är verkligen ingen vinterälskare, jag vill ha det varmt och skönt men när dagarna är så fina som de varit nu så måste jag medge att vintern kan vara riktigt härlig. Hilda och hennes vän Debora var på 4H-dagläger i tisdags. De hade fått hjälpa till att sköta djuren, bakat och haft jättekul. Jag frågade ledarna om Valter skulle få komma en dag han med och det gick bra:-) Så i dag var det fyra glada barn som åkte på läger(Deboras lillebror Gabriel ville oxå med) Det hade gått jättebra och de var alla nöjda när de åkte hem. Vi har varit uppe vid Hedgärdessjön och grillat, åkt skridskor och pimplat i veckan med. jag brukar tycka att det är läskigt att vara på isbelagda sjöar men nu är isen verkligen tjock så det kändes fint. Här tar Valter en paus med skridskoträningen och försöker få en firre...
Hundarna hade kul på isen med... Denna årstid passar Silver, det märks att han är en "fjälljycke"

Hilda är jätteduktig på att åka skridskor, det måste hon ha efter sin graciösa mamma:-)



I tisdags sov Debora och Zorro(det är familjens hund) över. Judith tyckte väl inte att han var så lattjo i början, han har ju inte alls samma leklust som en Dalmatiner men efter ett tag fick hon faktiskt igång honom riktigt mycket.






3 kommentarer:

Cilla sa...

Härligt med lov men vintern saknar jag nog inte direkt...

Anonym sa...

Välkommen tillbaka Lotta!! Visst hade vi tur med sportlovet i år. Jättekul för ungarna att få utöva lite vintersporter och inte bara sitta inne i regnrusk.

Anonym sa...

Cool bild på hundarna! Ha, ha, Judith får igång vem som helst! ;-)