lördag 21 februari 2009

Roliga lekar och krångel i sovrummet...

Vad blev det för knäpp rubrik?!!! Ha ha... strunt samma;-)

Nåväl! Barnen hade väldans roligt i helgen när det föll mer snö. För mig kan det verkligen kvitta nu men det är härligt att se ungarna ha roligt, jag vill ha ljus, sol, värme, grönska och fågelkvitter:-)


Vad servereras på Vårkullavägen? Lugn, det är ingen dessert alá lotta, jag lovar;-) det är Hilda, Leila(en klasskompis) och Valter som leker smakleken.... Det blev många roliga skratt och många hysteriska rop under lekens gång....

Valter var inte feg när det gällde att pröva... men när han fick en liten bit fiskpinne i munnen fick han nog... Han hade nog gärna sett att det bara fanns gosaker som kolasås och chokladbitar med på tallriken;-)




Hilda vann leken då hon gissade mest rätt:-)



Jag och Niklas fick för oss att möblera om i vårt sovrum. Vi kånkade runt sängen och skåpet några varv för att slutligen inse att det var bäst som det var från början... Har man inte fullt upp så skaffar man sig det;-) Ja ja, vi fick ju dammsugit ordentligt i sovrummet iallafall.






Suck....












Förra veckan kom vår lilla favoritkille på besök från Växjö:-) Min syster Sophia och hennes son Viggo kom upp i några dagar. Det var jättemysigt!











3 kommentarer:

Anonym sa...

Smakleken lekte jag med lillbrorsan när vi var små. Jag blandade allt äckligt jag hittade och tvingade han och smaka med förbundna ögon, *skäms*. Din var mycket bättre. Bra bild på trött möbelbärare, haha.

Anonym sa...

hm, vad blev det för fel på möbleringen, tro?

Och sen tackar vi ju för senast oxå! Alltid lika kul att besöka er ju! :-D

Elin sa...

Krångel och roliga lekar i sovrummet, jojo ;) Smakleken är rolig, tyvärr litar jag sällan på mina medspelare utan skulle vara rädd för att de skulle mata mig med läskiga saker som kött eller bensin.