lördag 7 mars 2009

Hurra för mamma/mormor!

Igår fyllde mamma 65 år! Hon ville inte fira med något kalas så hon smet hemifrån till oss. Vi var ute och åt gott på en fin restaurang på kvällen och sedan hade vi lite myskväll hemma. Barnen blev tog på sig varsitt förkläde och vårat vardagsrum förvandlades till en restaurang:-) De skrev en meny på småsaker som vi kunde beställa. Ingen av oss var ju speciellt hungrig men vem kunde motstå att beställa när de hade lagt ner så mycket jobb;-)? Judith låg en bit bort... kanske skulle någon råka tappa ner nåt gott från bordet?




Hilda plockar och fixar....



... för att senare slappa med våran gosehund i soffan...

Valter kom med pappas beställning... knäckebröd med oliver och pepperoni;-)
Senare förvandlades rummet till en massageinrättning;-) Valter gav födelsedagsbarnet en skön nack/ryggmassage, han orkade ca en minut:-) Sedan gav han sig på att frisera mormor, här ser hon rätt "punkig" ut...
... Slutligen fick hon en ståtlig "tuppkam"... Ha ha....


vad kan jag berätta mer tro? jo! Jag har ridit 2ggr denna vecka:-) Efter förra hoppträningen med torsdagsgruppen jag rider i kände jag att det blir lite för sällan att hoppa 1gång/mån så jag samlade mod och frågade om jag inte kan få hyra en lektionshäst och vara med på den sk "tanthoppningen" för privatryttare som är på torsdagsförmiddagar. Niklas(ridläraren) sa att det var helt okej och jag blev såklart superglad:-) det är verkligen med skräckblandad förtjusning som jag hoppar, tänk om jag åker av... då slår man ju säkert ihjäl sig!!!!

I torsdags var jag alltså med och det var jätteläskigt och jättekul:-) Att jag knappt kan gå nu pga världens träningsvärk i rumpa och lår är en annan femma, liite typiskt att det är på torsdagar det med, men men;-)

Ha det gott... / L8

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra för mamma/mormor från oss i Växjö oxå! Det verkar som mormor är nöjd med sin födelsedag!

Anonym sa...

Duktiga kottar du har Lotta. Väääldigt stilig frilla mormor fick, haha.

Cilla sa...

Ni ser ut att ha haft jättetrevligt! Träningsvärk kan du gott ha *fniss*... vågar inte tänka på vad jag skulle ha om jag slängde mig upp på en häst...