fredag 13 mars 2009

Upp och ner... ner och upp...

Så känner jag mig nu! Det känns som att jag mår som vädret. Är det vår i luften så känns allt så mycket lättare, är det snöblandat regn och slask så vill jag inte ens kliva ur sängen. Ja ja, det är väl så det är för alla ibland;-)
Jag har jobbat endel extra i några veckor. Det är kul och nyttigt att pröva att jobba "normala" tider, kul med andra "brukare" , kul att tjäna lite extrapengar och självklart jättekul att jobba i team:-) Jag älskar mitt nattjobb och schemat men shit vad jag saknar att ha jobbarkompisar när jag tänker på det. Det är ju så bra att ha någon att luta sig emot, någon att "bolla" med när man tvivlar över något och framför allt det är ROLIGT att ha jobbarkompisar! .... Det är ensamt på natten må ni tro.
Nog tjötat om det.. I morgon åker vi till Jönköping med våra fd grannar... Vi ska bada på Rosenlunds äventyrsbad:-) Det är väl ca ett år sedan jag och Hilda var där med en kompis och hennes son. Ett superkul badhus med en massa roligheter, Valter kommer tro han är i paradiset(han var ju inte med förra gången) .. Denna gång ska jag titta en extra gång innan jag kastar mig ut i vattenrutschkanan så jag inte hamnar i en gammal farbrors famn igen!!! (för er som inte vet vad som hände... farbrorn väntade sig att hans lilla barnbarn skulle komma åkandes i lugn fart möttes istället av en raket koloss vid namn Lotta, he he.. något pinsamt eftersom jag nästan fick plocka upp stackars farfar/morfar från botten...*harkel*) Ja ja... så kan det gå! Vovvarna får vara på pensionat över dagen. Vi lämnar dem när vi åker och hämtar dem på kvällen... Judith lär väl inte jubla precis men jag vet ju att hon är trygg att ha Silver hos sig så hon får faktiskt stå ut.... jag får se det som träning... Ha en trevlig helg vänner!!! /L8

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, jag håller med dig om vädret. Kanske är ett släktdrag, att vi blir så påverkade menar jag!

Hoppas ni får en mysig dag i Jkg och ett trevligt dop imorgon!

Anonym sa...

Hoppas ni haft en kulig dag, du får åka mer strategiskt i rutchbanan, när du ser att nån snygg kille står och väntar på sin unge så trycker du dig diskret förbi och....voila!!!