fredag 20 mars 2009

I torsdags ringde väckarklockan strax innan sex... PÅ MORGONEN!! Jag är verkligen imponerad av människor som går upp så sjukt tidigt vareviga dag. Jag tycker det är hemskt mot både kropp och själ att stiga upp vid den tiden... Klockan sju befann jag mig på städfirmans kontor och blev tilldelad dagens städjobb. Fyra pers skulle till Sätila för att städa på ett sprillans nytt dagis. Det var otroligt snyggt, modernt och väldigt dammigt efter byggarbetarna;-) En kul grej var att besöka toaletten på detta dagis... När jag skulle på toa så fick jag sitta på en miniatyrtoalett och tvätta händerna i ett lika litet och lågt handfat.. ha ha, det kändes helskumt! Visst fanns det vanliga toaletter men arbetarna höll på att jobba där så därför använde vi de små. När jag kom hem på eftermiddagen var jag helt slut, det blev en powernap en kvart innan jag drog på mig ridkläderna och åkte till ridskolan. Hoppning stod på schemat och jag fick Panther som jag gillar. Ridningen och hoppningen gick helt åt skogen:-( Jag minns så väl hur det kändes när det inte gick bra när man var tonåring och jag trodde ju inte att det kunde kännas så när man rider på "skoj" i vuxen ålder men shit var kass jag kände mig, det var inte långt till gråten... Ja ja, det är bara att ta nya tag och hoppas att nästa ridning blir bättre;-) Idag har jag haft min min vän Nettan här på lunch! Vi har inte träffats på flera veckor så det var jättemysigt att "tjöta" en stund:-) Vi beställde sushi som vi åt hos mig. Klockan två hämtade jag Valter som hade varit med dagmammorna på öppna förskolan. Vi åkte ner till Ullared och shoppade en massa grejer:-) Valter var jätteredig och vi hade en toppeneftermiddag. När man står i kassan brukar iaf jag ha en orosklump i magen att man handlat för mycket och att det kommer svida i plånboken men idag hade jag med ett presentkort på en rejäl summa pengar på(julklapp från Niklas pappa och sambo) så det kändes kanon att betala och rulla ut:-)
När vi kom hem möttes vi av en nyfiken prick:-) Hon blev så glad när hon såg att vi handlat lite skoj saker till henne med...

Valter fick en liten bilbana...


Vi alla fick lite nya kläder och "bra att ha grejer" Ullared är kul!!!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina småttingar du har (hundar och barn) Mysig blogg =)

Ja, Ullared är sååå kul, längtar till att min ekonomi kommer ikapp efter pluggeriet så jag kan åka dit oxå =)

Anonym sa...

Åh jag blir avis, så svårt att komma iväg nånstans nu för tiden. Var det gröna påslakan med stjärnor på? Såg väldigt snyggt ut. Vi skall inte vara sämre idag utan vi drar till ikea för att köpa ny säng och nya madrasser, här ska sövas!! kram på dig.

Anonym sa...

Låter kul. Jag vill också till Ullared, men jag vet att jag kommer ut med mer än jag behöver, precis som när man åker till Ikea. Finns mycket bra ha grejer.

Anonym sa...

Kul att ni hade det så bra i Ullared! I helgen ska vi till Ikea och det lär väl också bli så där att man kommer ut med fler grejer än man hade tänkt. Men visst är det kul med sådana där shoppingställen som har massor av "bra-att-ha-prylar" till lagom pris.

Låter som ett kul städjobb du hade! Hoppas den nya fina förskolan fylls med många goa glada ungar och personal som är vettiga, älskar barnen och bryr sig om dem som små enskilda individer. (Hörs det att jag har problem med Ts dagis...?)

Kramar
Jo