torsdag 14 februari 2008

Fullt upp!

Idag har vi hunnit med riktigt mycket, det verkar som om man får extra energi när solen visar sig:-) När vi stigit upp och klätt oss så kom Niklas med ett strålande förslag- En utflykt till Varberg med restaurangbesök såhär på "alla hjärtans dag" Tyvärr glömde jag kameran hemma, det hade blivit några fina bilder från hamnen i Bua men men... Väl på plats i staden, strosade vi runt lite för att hitta ett mysigt matställe, det blev "Blå dörren". Jag tyckte att pastasallad med bacon och ädelost lät hur gott som helst så det beställde jag. När jag bar min bricka till bordet så kände jag en illaluktande doft, vem har spytt här inne? Jag satte mig och började äta, Niklas och Valter kom till bords också och efter någon minut började även de att rynka på sina näsor och undrade vem som luktade såå illa. Faktum var att även våra bordsgrannar började se sig om med undrade miner.... Fan! det är ju min sallad som stinker spya!!!!! Jag brukar tycka om ädelost på kex men detta blev bara för mycket, jag petade bort osten så gott jag kunde och gömde den i en servett. Odören lade sig i lokalen, folk återgick till sitt och vi åt upp(min sallad blev okej men jag beställer nog inte den igen;-)) På väg till parkeringen gick vi in i några affärer, vi köpte några småpaket till barnen och jag fick en ny morgonrock(min gamla har gjort sitt, den har jag haft i 11 år!) På eftermiddagen mötte vi upp några polare till Judith i Borås... Här väntar hon spänt på att bli befriad så hon får springa och hälsa...

... på Bosse! Åh vilken liten goding...
Noah har tappat sina framben någonstans...
Inga framben här heller... Känguru-Noah!
Nykomlingen i gänget-"Bosse-bus"


Vem är det som är såå mjukost sugen? Är det Noah, Berit eller Judith?Rätt svar: Tireb Långa tungor...
Till världens bästa mamma/mormor... På besök hos goda vänner! Judith var så duktig och letade upp en tröskel att ligga bakom när vi åt. Valter tyckte det var jättekul att leka med sin jämnårige kompis Tobias!

4 kommentarer:

Anonym sa...

berit och osten ja... *suck* ;) fnissar fortfarande lite åt din osthistoria med! :)

Anonym sa...

Härligt med fint väder visst får man insperation. Ha det bra i det fina vädre helt otroligt sol idag igen.

Anonym sa...

Hihi, din sallad verkade inte så god faktiskt - det ska väl iaf lukta gott om maten man ska äta! :)

Härliga bilder, jag tror att Noah bara har framben på en av dina bilder.. cirkushunden ;)

Kul att ses!

Anonym sa...

Vilken fin bukett du fixade till mormor! :-)