söndag 3 februari 2008

Nu är det bara Grimm och Judith kvar... Charlie har flyttat till en ny familj ca 20 mil härifrån, det känns jättetråkigt för Judith och Charlie var verkligen polare... men men så är livet ibland, vi får vara glada att vi fick lära känna den härliga gosevovven! Tur att vi har Grimm iaf;-) igår blev det lite bus med honom. Fina Charlie...
Nu är det söndagkväll och barnen kollar på "Bollibompa". Niklas eldade i kaminen innan han åkte till sitt jobb så nu har vi lite bastuvarning här i kåken:-)

I torsdags var jag ju på utbildning/föreläsning med mitt jobb, det var jättekul:-) Det är tyvärr inte så ofta vi får tillfälle att gå på kurser eftersom det är ganska kostsamt och kommunens kassa är inte överfull precis! Det jag tyckte var bäst denna dag var när vi fick lyssna på Dr Birger Rexed http://www.rexed.se/ Han sa så många tänkvärda saker...

"Det är resultatet som räknas! Inte vad du pratar om eller säger att du gör"
"Förändring är inte alltid förbättring men förbättring innebär ofta förändring"
"Människor som får bra förutsättningar gör bra insatser"

Vi kommer ha två utbildningsdagar till senare i vår och då får vi träffa Birger igen och han var så lättsam och rolig att lyssna på så det ser jag fram emot:-)

Nu ska vi äta lite kvällsmat sedan är det väl bäst att hoppa i säng så man orkar upp i morgon;-) Fyy vad trött jag är på detta skitväder, inatt när jag jobbade så snöade det så fint men det hade ju regnat bort tills morgonen:-(

Inga kommentarer: