lördag 17 maj 2008

Grattis Valter!

I tisdags fyllde Valter 4 år, vi har ingen bäbis längre utan en stor grabb! Jag jobbade natten till tisdagen så jag hade brått hem på morgonen för att fira innan det var dags att fara till dagmamman och skolan för Hilda. Niklas skulle till Borås lasarett för en kontroll så han hade redan stigit upp och förberett lite "frukost på sängen" till oss alla... Vi sjöng hellre än bra men födelsedagsbarnet verkade inte misstycka, han hade blicken inställd på paketen vi hade i famnen*s*

På eftermiddagen kom mormor ner, vi ska ha ett riktigt kalas senare men lite firad ville han ju bli den dag han fyller. Ett stort svart moln skymnde denna fina dag och det var att Niklas har fått tillbaka hjärtflimmret så han ringde mig precis när jag vaknat och berättade att låg inne på lasarettet igen:-( De upptäckte det när han var på kontroll så han åkte till Skene och blev inlagd igen. Det är så fruktansvärt tråkigt, otäckt, ledsamt och orättvist! Min vän Linnea och hennes son Albert(Valters polare) kom upp med ett litet paket och de var med och fikade med tårta som Valter fått välja alldeles själv på Ernholms(tyvärr fick jag inget kort på den) Efter fika och grabb-bus så tog vi med sista tårtbiten och hälsade på pappa. Det blev trots allt en ganska bra födelsedag för vår 4-åring... och det stora släktkalaset har ju inte varit än!
(Niklas kom hem vid middagstid i onsdags)

Wow! Vilka fina grejer Valter har fått, här provar han sin riddarhjälm.

Hilda fick ett litet paket hon med... coola simglasögon.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken snygg riddarhjälm! :)