lördag 17 maj 2008

Vet ni! Här är det rena "dårhuset" ibland....

Häromdagen pratade jag med en jobbarkompis i telefon. Jag hade svårt att koncentrera mig på samtalet för Hilda och Valter grälade i bakrunden. Jag sa till min kompis att vänta ett ögonblick så skulle jag bara ryta ifrån till ungarna att sluta bråka. När jag återvände till luren sa hon: "Det var la skönt å höra att du har bråkiga barn Lotta, när man läser på bloggen så är allt så käckt och roligt" Jag blev full i skratt för det har jag inte tänkt på... oftast skriver man ju om de roliga sakerna, inte om hur gnälliga ungarna har varit! ¨Så därför kommer ett riktigt ärligt blogginlägg om vilket "dårhus" vi har här ibland*L* Några knasbilder kommer här också... Hilda gillar att klä ut Valter
En prickig tös...
Valter är inne i värsta 4-års trotsen, han har faktiskt varit en riktigt snäll och go kille tills nu... visst är han snäll och go för det mesta nu också men han kan snabbt förvandlas till en retsticka! Tyken som tusan. Hilda är 10 år och superkänslig, dessutom har hon noll tolerans med sin bror... Ibland räcker det att han visar sig så får hon spader på honom. Mitt i detta står Niklas, jag och en prickig hund... det är inte alltid lätt att vistas i denna kåk!
Det är nog skönt för Hilda att åka till sin pappa ibland så hon får vila upp sig. Valter får ju också lite vila då... Vi vuxna får åka till våra jobb och ta paus från "dårhuset"
Men ärligt talat vänner... det är väl detta som kallas vardag? Visst är det kämpigt stundtals men i det stora hela är det mest lycka och roligt! Sådär jobb-polare! Nu vet du att jag kan bli hysterisk på min familj också*s* Kram!!!! / Lotta potta

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, varför har valter armarna innanför klänningen?