söndag 14 september 2008

Cross-show och shopping på blocket...

I fredags åkte Niklas, Valter och Torbjörn(Niklas bror) ner till Göteborg för att se på supercross på Ullevi(http://www.ullevi.se/supercross/) En riktig höjdarkväll såklart! Efteråt berättade han om allt kul han sett, men sak kunde han bara inte förstå! När de skulle gå på toaletten inne på Ullevi stog killarna och kissade på väggen!!!! Han var inte sen att prova själv heller. Detta var alltså Valters första möte med en pissoar, ha ha
Här är de på väg in... Valter ser lite skeptisk ut, många människor att titta på. Hilda var faktiskt också på denna show, hon åkte dit med pappa-Tomas, pappas bror Jimmy och kusinerna från Ödenäs.



I lördags åkte jag till Borås för att kika på en släpkärra som jag hittade på "Blocket" Vi kommer att behöva en kärra nu när vi ska slänga ut den gamla köksinredningen, dessutom behöver vi det till att köra Valters cross på när han ska träna på Backabanan. Visst kan man hyra men det är inte kul att känna tidspress. Ett släp har man alltid användning för!
Det var inget att tveka på! Visst är den gammal men helt okej i ordning, flaket bytt m,m

Denna helg har det varit Skene marten. Det var riktigt skoj att gå och kika bland alla stånden. På söndag eftermiddag var vi bjudna till Niklas pappa och sambo. Vi blev bjudna på riktigt god mat. Niklas bror och hans sambo var också där, de ska ha barn i november så det var kul att se den rejäla bäbismagen. Jag tror att de kommer få en tös... spännande och se vad det blir!

Eftersom jag är inne i en "scannar-period" så laddade jag upp några gamla foton! Första bilden föreställer mig sommaren-93 Jag fick denna fina gädda på kroken i Härsjön(Hyssna) Den vägde hela 4720g!!!
Här är en bild på Hilda och våra "julegrisar" Jag tror att det är taget hösten-99

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, så liten och söt Hilda var! (Fast nu är hon ju stor och söt! ;-)) Tänk, har hon varit så liten!? :-D