fredag 19 september 2008

Lilla "prickekorven" är 2 år...

I november -06 åkte vi upp till Lidköping och hämtade hem denna lilla valpen. Tänk att Judith har varit så liten... Idag fyller hon två år! Hon kommer bli firad vid ett senare tillfälle för jag hade precis glömt bort att det var idag(fy vilken slarvig matte) På bilden syns det att hon har lite hud att växa i, ha ha! (bilderna blir större om man klickar på dem)

I slutet på förra veckan fick Niklas äntligen remiss för att göra en ny elkonvertering, han har ju haft förmaksflimmer sedan i maj. Han fick tid i tisdags så jag körde ner honom på morgonen. Jag åkte och jobbade extra på dagcenter några timmar, lika bra det så jag fick annat att tänka på medans Niklas låg nedsövd på sjukhuset. Klockan två ringde han och ville bli hämtad. Phu! Allt hade gått bra och nu slår hans hjärta i rätt rytm igen. Nu håller vi alla tummar och tår att det fortsätter vara så! Igår fick vi besök av Sarah och Sune från "Götet". Vi tog en sväng i skogen för att låta jyckarna rasa av sig och för att vi ville leta efter lite kantareller. Tur att sarah var med för jag såg verkligen inte alls vart jag satte fötterna, var det inte hundarna som sprang sönder svamparna så var det jag som stog på dem... Ähum!
Härligt, mjukt att busa i mossan!
fräck fingersvamp...
Konstig svamp...




Snygg PRICKIG svamp! Kanske inte riktigt smart att äta...

Vi hittade faktiskt ca 6-7 liter trattkantareller! När vi kom hem rensade och stekte vi endel av skörden, hur gott som helst att ha på smörgåsen...mums!
Senare på kvällen fick jag dessa gulisar av Hildas pappa... Nu blir det svamp i alla möjliga ätformer hela helgen, ha ha!



Den 5/9 dog Niklas mormor, hon blev nästan 89 år. Idag var det begravning och det var en fin avskedsstund trots att det var ledsamt. Jag är glad att jag fick lära känna Stina, hon var verkligen en jättemysig mormor/gammelmormor. Så barnkär, snäll och go! Valter var hos dagmamman medans vi var i kyrkan, vi hämtade honom efteråt så han också fick träffa sina släktingar. Hilda var med på begravningen (hon har aldrig varit på någon begravning innan) Hon tyckte att det var vackert och sorgligt, och visst har hon rätt i det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint du skrev om Niklas mormor!

Stort GRATTIS till Judith!

Anonym sa...

vilka fina bilder på busprickarna! :)